ROIMA AKATEMIA
Sano EI ohiostoille: Roiman asiakkaat luottavat Roiman SaaS-pohjaiseen hankintaratkaisuun

Monet Roiman keskeiset ratkaisualueet liittyvät teollisuus- ja logistiikkayritysten ratkaisuihin. Tämän lisäksi Roimalla on myös useita julkishallinnon asiakkaita. Nämä organisaatiot hyödyntävät Roiman sähköistä hankintaratkaisua, joka toimitetaan täytenä SaaS-palveluna.
Roiman hankintaratkaisun avulla asiakkaat hoitavat katalogipohjaisen tilaustoiminnan. Hankintaprosessi pohjautuu edelleen ERP-järjestelmään, mutta toimii ERP-järjestelmää ketterämmin ja joustavammin. Tämä on heijastunut myös asiakkaiden tyytyväisyydessä ja saavutetuissa hyödyissä.
Käytännössä Roiman hankintaratkaisu tarjoaa loppukäyttäjille verkkokauppamaisen tavan tehdä tilauksia. Tilattavissa on sekä kulutustuotteita että palveluita, on kyse sitten sairaalatarvikkeista tai kuljetuspalveluista. Kaikki hankinnat sidotaan viralliseen hankintaprosessiin, jolloin varmistetaan, että mahdollisimman suuri osuus kaikista hankinnoista on hallittuja. Katso webinaaritallenne siitä, kuinka asiakasorganisaatiot ovat sanoneet EI ohiostoille!
Kaikki hankinnat sidotaan viralliseen hankintaprosessiin. Näin asiakasorganisaatiot ovat sanoneet EI ohiostoille!

Hankintatoiminnan hallittavuutta parantaa edelleen ratkaisuun keskeisesti kuuluva oikeuksien hallinta ja hyväksymiskierto. Prosessin eteneminen tallentuu tietokantaan tilauksen tekemisestä vastaanottoon asti, mikä parantaa hankinnan näkyvyyttä. Vastaanotto voidaan kuitata juuri siellä, missä se tehdään. Näin voidaan olla varmoja, että tavara tai palvelu on oikeasti vastaanotettu. Tämä mahdollistaa jopa julkishallinnon asiakkaiden (esim. kaupunkien ja kuntien asukkaat) suorat tilauskanavat.
Erilaiset tilausvaihtoehdot tukevat hankintaa myös silloin, kun katalogi ei valmiiksi sisällä tarvittavaa hyödykettä. Tällöin voidaan tehdä hankintatoimeksianto, tilata tekstipohjaisella tilauksella tai hyödyntää Punch-out-toiminnallisuutta, jossa tilauksia tehdään suoraan toimittajien verkkokaupasta integroidulla tavalla.
Roiman sähköisen hankintaratkaisun avulla parannat
- Sopimusten pohjalta ostamista tuoden kustannussäästöjä, kun ostaminen ohjautuu olemassa olevien sopimusten piiriin
- Olemassa olevan käyttöomaisuuden hyödyntämistä ennen uusia tilauksia
- Hankintatoimen tehokkuutta
- Näkyvyyttä hankinnasta syntyviin menoihin
- Automaatiomahdollisuuksia esimerkiksi hyväksymis- ja vastaanottotietojen ja tiliöintien pohjalta tehtävien laskujen hyväksynnässä

Katso video: 9 hankintatoimen yleisintä haastetta ja kuinka sähköinen hankinta voi auttaa niissä
Katso koko webinaaritallenne:
Katso koko tallenne Roima asiakaswebinaarista ja kuule, kuinka Roiman asiakkaat hyödyntävät sähköistä hankintaratkaisua päivittäisen hankintatoimintansa hallittuun johtamiseen. Näet samalla kuinka sähköinen hankintaratkaisu parantaa
- Sopimusten pohjalta ostamista tuoden kustannussäästöjä, kun ostaminen ohjautuu olemassa olevien sopimusten piiriin
- Olemassa olevan käyttöomaisuuden hyödyntämistä ennen uusia tilauksia
- Hankintatoimen tehokkuutta
- Näkyvyyttä hankinnasta syntyviin menoihin
- Automaatiomahdollisuuksia esimerkiksi hyväksymis- ja vastaanottotietojen ja tiliöintien pohjalta tehtävien laskujen hyväksynnässä
Katso koko tunnin webinaaritallenne täyttämällä alla oleva lomake:
[contact-form-7 id=”50711″ title=”Katso eProcurement webinaaritallenne”]