RoimaDay 2019 – teemana digitalisaatio

Roima-yhteisön vuosittainen päätapahtuma, RoimaDay, vietettiin jälleen mainioissa tunnelmissa. Tänä syksynä tapasimme perinteikkäässä Scandic Hotel Aulangossa, jonka Aulanko-sali täyttyi asiakasta, yhteistyökumppaneista ja Roiman isännistä ja emännistä.
RoimaDay tarjosi niin ensi kertaa osallistuneille kuin vanhoille tutuille paljon asiaa ja tilaisuuden tavata ja tutustua yhdellä kertaa suureen joukkoon kollegoja. Uusien kasvojen joukkoon lukeutui myös Roiman tuore toimitusjohtaja Markus Kalalahti sekä myynti- ja markkinointijohtaja Jenni Kiikka. Markus avasi päivän ja toivotti väen tervetulleeksi Jennin toimiessa tilaisuuden moderaattorina.

Taneli Tikka raotti tulevaisuuden verhoa

Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että Roima Asiakaspäivä on aina onnistunut tarjoamaan raikkaan, laadukkaan keynote-esityksen. Tämäkään vuosi ei ollut poikkeus: puhujavalinta osui nappiin, ja Taneli Tikka – innovatiivinen liiketoiminnan kehittäjä ja digitalisaation sanansaattaja – sai yleisöltä raikuvien aplodien ohella paljon kiitoksia ja positiivista palautetta.
Tikka jakoi innostavasti tulevaisuuden visioita. Teknologinen kehitys ja digitalisaatio etenevät keinoälyn avustamana hurjaa vauhtia, ja tulemme jo aivan lähiaikoina näkemään, miten uudet keksinnöt mullistavat työskentelyämme.
Tikan sanoin: ei jäädä odottamaan että maailma ympärillämme muuttuu, vaan muutetaan sitä aktiivisesti itse!
Asiakaspuheenvuorot ovat kestosuosikkeja
RoimaDayn ohjelman rakentamiseen osallistuvat myös asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme. Yleisön kestosuosikkeja ovatkin eri yritysten pitämät mielenkiintoiset puheenvuorot.
Tällä kertaa lavalle nousivat SSAB Europe, Valmet Automotiven uunituore akkutehdas EV Power, Beneq, Outotec ja Beckhoff Automation, jotka avasivat meille omien yritystensä toimintaa, menestystekijöitä ja yhteistyötään Roiman kanssa.
Demomaailmoissa viihdyttiin
Mitä yhteistyö Roiman kanssa yrityksille käytännössä tarkoittaa? Tähän annoimme vastauksia Talvipuutarhan yhteyteen avatuissa demomaailmoissa. Demot oli jaettu teemoittain kolmeen huoneeseen: (1) Suunnittelun ja projektien maailmaan, (2) Valmistuksen maailmaan ja (3) Toimitusketjun ja logistiikan maailmaan.
Demoissa esittelimme yhteensä 17 Roiman ja kumppaniemme tarjoamaa ratkaisua, joilla yritykset ovat tehostaneet prosessejaan pitkin tilaus-toimitusketjua. Meillä oli ilo saada mukaan demoamaan tuttu kumppanimme Dassault Systèmes sekä uunituore yhteistyökumppanimme Consignor, jonka kanssa pystymme tulevaisuudessa tarjoamaan asiakkaillemme entistä vahvempia logistiikkapalveluita.

Digitalisaatio etenee, kehitys kehittyy… miten parhaiten valmistautua?
Roiman asiakkaiden on voitava luottaa siihen, että me emme vain seuraa aikaamme, vaan ennakoimme tulevaa ja kehitämme aktiivisesti ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme kehittämään omaa toimintaansa jatkuvan parantamisen periaatteen mukaisesti. Päivän aikana Tommi Nylander ja Antti Varis esittelivät Roiman vahvaa tarjoomaa, joka on kuluneen vuoden aikana entisestään täydentynyt ylivertaisella logistiikkaosaamisella.

Toimintaympäristön muuttuessa yrityksen menestys vaatii olosuhteisiin mukautumista ja kilpailuedun löytämistä uudessa tilanteessa. Päivän viimeisessä esityksessä Roiman Harri Heikkinen nosti osallistujat ylös tuoleiltaan kurkottamaan kohti tulevaa ja esitti Roimat askeleet tulevaisuuteen. RoimaDayn osallistujat saivat itselleen ensimmäisten joukossa Roima’s Statement of Future Directions -white paperin, jossa visioimme suuntaviivoja teollisuuden ja logistiikan tulevaisuuteen.
Kutsumme yrityksiä vuoropuheluun kanssamme.
Tulevaisuus luodaan yhdessä – Let’s grow together!

Päivän päätteeksi nautimme buffet-pöydän antimista ja rennosta verkostoitumisesta sekä Antti Akonniemen stand up -esityksestä. Kiitos vielä teille kaikille, jotka osallistumisellanne teitte Asiakaspäivästämme jälleen antoisan päivän ja hauskan juhlan!