RoimaCloud Procurement

Hankintatoimi kohtaa arjessa lukuisia haasteita. Näitä ovat mm. toimittajien suuri lukumäärä, katalogien suuri koko, ohiostaminen, liian keskitetty hankintatoimi, manuaaliset prosessit, hajallaan oleva data ja rajattu näkyvyys hankinnan kuluihin. Näitä pyritään usein hallitsemaan hankintatyökalulla, jonka rooli on käytännössä taata, että ostetaan vähemmän, maksetaan vähemmän, automatisoidaan ja tehostetaan prosessit sekä nostetaan näkyvyyden ja hallittavuuden tasoa. Useimmiten toiminnanohjausjärjestelmä tarjoaa näihin rajatut työkalut, joten sen tukemien prosessien laajentamiseen tarvitaan lisäkyvykkyyksiä.

RoimaCloud Procurement on rakennettu tämä haaste silmällä pitäen. Sitä ei ole tarkoitettu kaikenkattavaksi hankinnan järjestelmäksi vaan tukemaan toiminnanohjausjärjestelmän toimintaa hankinnan keskeisenä prosessimoottorina.

Toiminnanohjausjärjestelmä hoitaa edelleen suoraostot, mutta RoimaCloud Procurement ottaa haltuun hajautetut hankinnat ja epäsuorat hankinnat ja minimoi ohiostot. Juurisyynä ohiostojen suurelle määrälle on usein työkalun rajattu tuki epäsuorille ostoille – RoimaCloud Procurement tarjoaa tähän helpot käyttöliittymät, jolloin työntekijöidesi ei enää tarvitse tehdä hankintoja prosessin ohi. RoimaCloud Procurement integroituu saumattomasti toiminnanohjausjärjestelmän (esim. SAP, MS Dynamics tai vastaava) hankinnan perusprosessiin.

Digitaalisen hankinnan tueksi

RoimaCloud Procurement tarjoaa kattavat ominaisuudet hankinnan digitalisoinnin täydentämiseen:
  • Verkkokauppamainen www-käyttöliittymä

    • Tehokas tuotteiden haku kaikista käyttöoikeuksien mukaisista katalogeista
    • Ostoskoripohjainen tilaaminen kaikista käyttöoikeuksien mukaisista katalogeista
    • Mahdollisuus lisätä laajoja tuote- ja palvelukatalogeja eri toimittajilta ja rajoittaa näkyvyyttä käyttöoikeuksien avulla
  • Mobiiliversio aina mukana

    • Helppokäyttöinen mobiilikäyttöliittymä hankintojen tekemiseen missä vaan niitä tarvitaan
  • Räätälöitävät hankinnan prosessit oman hankinnan tarpeisiin, mm.:

    • Eri tilaustavat, kuten katalogitilaukset, vapaatekstitilaukset, toimeksiannot ja punch-out -tilaukset
    • Tilausoikeudet kustannuspaikkojen mukaisesti
    • Hyväksymissäännöt kustannuspaikkojen ja eurorajojen mukaiset
    • Vastaanotto joko hajautetusti tai keskitetysti
  • Integraatiot toimittajiin

    • Integraatiot toimittajiin joko digitaalisesti tai sähköpostin välityksellä
  • Integraatiot järjestelmiin

    • Integraatiot muihin järjestelmiin, kuten ERP-järjestelmiin
  • Automatisoidumpi laskunkäsittely

    • Integraatiot laskutukseen ja siten parempi automatisoidun laskunkäsittelyn aste
  • Hinnastot haltuun

    • Sopimuksien mukaiset hinnastot ja niiden ylläpito hintojen optimointiin
hankintaprosessi

Helppokäyttöinen hankinnan ratkaisu koko organisaatiolle

RoimaCloud Procurement soveltuu hyvin mm. seuraavien toimialojen käyttöön:

  • Kunnat ja julkishallinto
  • Kiinteistöpalvelut
  • Rakennusteollisuus
  • Muut palvelut

RoimaCloud Procurement on integroituna valmiiksi RoimaCloud Control Tower -ratkaisuun, jonka kautta voit seurata tarkalla tasolla hankintatoimen tapahtumia ja puuttua mahdollisiin poikkeamiin ja väärinkäytöksiin saman tien.

  • Minimoi ohiostot

    Tarjoa henkilöstöllesi helppo tapa hoitaa ostot ilman omaa luottokorttia ja ilman tarvetta ostaa ohi prosessin.

  • Hajauta hankinta hallitusti

    Anna koko organisaatiollesi mahdollisuus tehdä hankintoja kontrolloidusti rajatuin oikeuksin ja tarpeellisin hyväksymismenettelyin.

  • Ulkoista katalogien ylläpito

    Anna toimittajiesi ylläpitää omat kataloginsa joko käyttöliittymän tai integraation kautta. Saat aina tiedon muutoksista.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä

Hannu Ojasalo
Hannu Ojasalo
hannu.ojasalo@roimaint.com
Puhelin: 046 600 7815