Eilinen Management Eventsin 600minutes Supply Chain veti Finlandia-talon ääriään myöten täyteen toimitusketjun ammattilaisia. Toimitusketjun tehostaminen ja parempi kate valmistuksesta kiinnosti asiakkaita todella paljon. Roima oli tapahtumassa palveluntarjoajana ja kiistaton tapaamiskuningas.
Roiman edustajilla oli yhteensä 84 tapaamista asiakkaiden kanssa. Näistä tapaamisista Roiman Antti Varis tapasi 24 asiakasta, mikä oli tapahtumanjärjestämän mukaan ”tähtitieteellinen” määrä.
Tapahtuman suosio osoittaa, että valmistuksen- ja varastonohjaus sekä näiden rooli toimitusketjun ohjauksessa on monessa yrityksessä tällä hetkellä tapetilla. ROIman suosio tapaamisissa osoittaa sen, että takaisinmaksun (ROI) ja asiakkaan hyödyn painottaminen on oikea lähestymistapa. Tätä painotettiin myös iltapäivällä kuullun Apetitin Jari Varjon esityksessä.
Jari toi esityksessään näkökantoja digitalisaation hypeen ja otti case-esimerkin tuotannosta Apetitin vedenkulutuksen seurannasta Roima-Apetit case.
Jari korosti myös sitä, että kun ROI-sanan (return on investment) I-kirjan (investointi) asetetaan kohtuullisen kokoiseksi, myös R (return) on helpompi saavuttaa. Tämä oli toteutunut hienosti ROIMAn kanssa, kun vedenkulutuksen seurannalla takaisinmaksu saavutettiin lähes välittömästi.
Tässä vielä linkki Jari Varjon esitykseen: