Ensimmäinen Roima Asiakaspäivä sai innostuneen vastaanoton. Helsingin Messukeskuksen kokoustila oli mukavan täynnä 8. marraskuuta, kun 300 hengen joukko tutustui Roiman kokonaistarjoomaan ja toisiinsa.
Roiman yksiköillä on pitkä historia, jopa vuosikymmeniä hyvää yhteistyötä asiakasyritystensä kanssa. Nyt oli aika koota Roiman koko laaja asiakaskunta yhteen ja tarjota heille kokonaisnäkemys siitä, mitä Roima tänään on ja mitä annettavaa meillä on yrityksille.
Toimitusjohtajamme Jukka Ropponen avasi tilaisuuden kertomalla, miten Roima tekee kaikkensa, jotta Euroopan teollisuus säilyy elinvoimaisena ja tarjoaa jatkossakin työtä ja hyvinvointia ihmisille. Teollinen valmistaminen tulee tarvitsemaan entistä enemmän automaatiota ja robotiikkaa, jolloin ihmisten työstä tulee entistä mielekkäämpää. Näin tapahtuva tuottavuuden nousu palauttaa työpaikkoja takaisin Eurooppaan.


Madventures maailman laidalla
Kasvu vaatii rajojen rikkomista!
Ensimmäisessä keynote-esityksessä lavan valtasivat Riku Rantala ja Tunna Milonoff, tutummin Madventures. He rohkaisivat jokaista menemään oman mukavuusalueensa ulkopuolelle, sieltä löytyy kasvu ja innostus saavuttaa uusia ulottuvuuksia. Tarjosimme esityksen jälkeen kaikille tilaisuuden uusille elämyksille, ja tarjolla oli paahdettuja, chilillä maustettuja Espoossa kasvatettuja sirkkoja maisteltavaksi. Joillekin sirkat olivat jo tuttu juttu, mutta moni sai mennä mukavuusalueensa ulkopuolelle ja yllättyä positiivisesti!


Ennakkoluulot romukoppaan ja sirkkoja maistamaan!
Huikea määrä asiantuntemusta
Päivän aikana Roima osaamisemme konkretisoitui asiantuntijoittemme esityksiin. 20 eri osa-alueen asiantuntijaamme kertoi, miten yritys voi tehostaa omaa toimintaansa niin suunnittelussa, valmistuksessa, varastoinnissa sekä parantaa niin toimintansa kuin tuotteidensa laatua koko tuotteen elinkaaren ajan. Asiantuntijaluentojen lisäksi tarjolla olivat interaktiiviset valmistus- ja service-liiketoimintojen esittelyt mm. paperittomasta tuotannosta, resurssien ja materiaalien suunnittelusta sekä huoltopäällikön työvälineistä.
Asiakaskunta, josta voi olla ylpeä


Niclas Tuominen, Valmet Automotivelta
Päivän tärkeintä antia olivat kuitenkin laajan asiakaskuntamme pitämät esitykset. Sekä pääsalissa että eri kanavissa iltapäivällä kuulimme toistakymmentä case-esitystä asiakaskuntamme piiristä. He kertoivat yhteistyöstä kanssamme, ja miten ratkaisumme käytännössä ovat tukeneet ja tukevat heidän liiketoimintaansa ja tavoitteitaan. Lavalla olivat Vaisala, Fastems, BMH Technology, Suomen Transval, Valmet Automation, Sandvik, Planmeca, Herrmanns/Nordic Lights, Valmet Automotive, HKScan. Esitysten myötä heränneitä ajatuksia oli hyvä jakaa vielä illalla, kun tilaisuus jatkui Talvipuutarhassa hyvän ruuan parissa verkostoituen.
RoimaDayn juontajaksi kutsuimme tapahtumajärjestämisen ammattilaisen, Leena Räsäsen Management Eventsiltä. Leena piti energisesti ja iloisesti tilaisuuden langat käsissään huolehtien samalla aikataulujen pitävyydestä.


300 nimilappua oli valmiina aamulla klo 8
RoimaDay 2018 on jo suunnittelupöydällä. Keräämme palautteen tämän vuoden tilaisuudesta ja ensi vuonna koemme uuden Roima Experiencen mahtavalla joukolla, yhteisen asian äärellä!


Kahvijonossa ehti vaihtaa ajatuksia